2012. április 13., péntek

Meggytorta

Ezt a meggytortát a szomszédnéni (aki egyben a 3. nagymamám is :) ) szülinapjára készítettem. Alapul a Citromtorta receptjét vettem, amit kicsit átalakítottam.



18 cm-es tortaformánál:
Piskótához:
3*2 tojás
3*2 ek cukor
3*2 ek liszt

Krémhez:
1-2 ek meggybefőttlé
2 dl tej
1 cs vaníliás pudingpor
2 tojássárgája
10 dkg cukor
15 dkg margarin
meggy

Díszítéshez:
meggy

A piskótalapokat most is 3 részletben sütöttem meg. A piskótához a tojásokat szétválasztjuk, majd a fehérjét a cukorral kemény habbá verjük. Ezután óvatosan hozzákeverjük a sárgáját, majd a lisztet is. A tésztát sütőpapírral bélelt tortaformába öntjük, majd 180 fokon 10-15 perc alatt készre sütjük.
A krémhez 1 dl tejet felrakunk főni, majd a maradék tejben a pudingport, a meggybefőtt levét, a tojássárgákat, meg a cukrot csomómentesre keverjük. (Én keverés helyett egy tupperwares rázókában szoktam összerázni a pudinghoz valókat.) Mikor felforrt a tej, belekeverjük a pudingos tejet, és folyamatosan kevergetve sűrűre főzzük. Mikor kihűlt a puding, az előzőleg habosra kikevert margarinhoz keverjük.
Az összeállítás pikóta-krém-meggy-piskóta-krém-meggy-piskóta-krém sorrendben történik, az utolsó adag krémmel vonjuk be teljesen a tortát, de hagyjunk egy kicsit a díszítéshez is. A tetejéhez a maradék krémet  nyomózsákba töltjük és tetszőleges módon díszítjük a tortát. Majd végül a torta tetejét meggyszemekkel rakjuk ki.


2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta torta :) szívesen megkóstolnám. (Vikvi FB- Édességrajongók klubjából :)

    VálaszTörlés