2012. március 11., vasárnap

Puncstorta

A 7 éves kis Beust leptem meg ezzel a kis rózsaszín tortával. :) 

Piskóta:
3x2 tojás
3x2 ek cukor
3x2 ek liszt

Krém:
1 cs puncspuding
3 dl tej
3 ek cukor
12,5 dkg margarin

Először a piskótákat készítem el. A 2 tojást szétválasztom, majd a fehérjét a cukorral kemény habbá verem. Ezután hozzáadom a tojássárgáját, óvatosan belekeverem, majd a lisztet is belekeverem a masszába. A tésztát 18 cm-es, sütőpapírral bélelt kapcsos tortaformába öntöm, majd 180 fokra előmelegített sütőben kb. 15 perc alatt készre sütöm. Ezt a műveletet 3-szor ismételtem meg, és így 3 szép piskótalapom lett.
A krémhez a pudingport csomómentesre keverem kb 1 dl tejjel, a többi tejet a cukorral felrakom főni. Miután felforr a tej, belekeverem a kikevert pudingport is, és pár perc alatt készre főzöm. Míg a puding hűl, habosra keverem a margarint, majd hozzákeverem a már hűlt pudingot.
Mikor mindezzel kész vagyok, már csak annyi marad hátra, hogy összeállítsam a tortát piskóta-krém-...-krém sorrendben, a tetejét pedig tetszőleges módon díszítem. Jelen esetben 1 tojásfehérjét kevertem ki porcukorral, adtam hozzá málna piros ételfestéket, majd habzsák segítségével ilyen kis halmokat, illetve B betűt nyomtam egy sütőpapírral bélelt tepsire, és cukorgyönggyel díszítettem. A cukordísznek kb 1 nap kell, hogy hűvös helyen megszáradjon, majd mehet is a tortára.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése