2012. március 12., hétfő

Csokoládétorta csokilevelekkel és eperrel

Hétvégén három szülinapost ünnepeltünk, a 7 éves Beust, akinek a tortáját már tegnap megmutattam, a 20 éves hugimat és a 25 éves barátját. A mai bejegyzésemben hugi tortájának a receptjét írom le. A receptet a Dr. Oetker Tortasütés és díszítés című könyvemből nézte ki a hugi, amit mindenkinek csak ajánlani tudok, hiszen a sok jó recept mellett, rengeteg ötletes díszítési tanácsot találunk a könyvben. Annyit változtattam rajta, hogy 20 cm-es forma helyett 26 cm-esben készítettem, és így másfélszeres adagot csináltam, illetve tél lévén nehéz volt friss gyümölcshöz jutni, ezért végül eperre esett a választás. Sajnos az eper is leginkább a dísz funkcióját tudta betölteni, mert nem volt olyan zamatos és édes, mint nyáron szokott... :( Most a 20 cm-es formához való receptet írom le:



Kevert tésztához:
270 g liszt
3 csapott tk sütőpor
50 g kakaó
250 g puha margarin
200 g cukor
1 cs vaníliás cukor
csipetnyi só
6 tojás
100 g étcsokoládé

Töltelékhez:
400 g étcsokoládé (50%-os)
400 ml tejszín

Díszítéshez:
200 g ét tortabevonó
kb. 20-25 kemény, nem permetezett levél (én borostyán levelet használtam)
150 g friss eper/málna/...

Először érdemes a csokileveleket elkészíteni, hogy legyen ideje megszilárdulni. Én egy napig hagytam hűvös helyen, és csak nem sokkal az előtt szedtem le róla a leveleket, mielőtt az asztalra került volna a torta. A leveleket jó alaposan megmossuk, majd a tortabevonót vízgőz felett megolvasztjuk. A levél alsó felére ecsettel felvisszük a csokit, majd sütőpapírral bélelt tálcára rakjuk. (Érdemes kétszer átkenni csokival, különben könnyen eltörhet a dísz.) Miután megszilárdult a csoki, lehúzhatjuk róla a borostyánlevelet, és már kész is az ehető levelünk. :)
Na akkor most jöjjön a torta. Ehhez először elkészítjük a piskótát. A könyv szerint egy piskótát kéne sütni, de mivel nem nagyon szeretem a piskótát harmadolni, ezért 3 részre osztottam a mennyiséget, és három lapot sütöttem. Ehhez a lisztet először összekeverjük a sütőporral és a kakaóval, majd a csokoládét is lereszeljük. Aztán a margarint robotgéppel habosra keverjük, és apránként hozzáadjuk a cukrot, a vaníliás cukrot és a sót. Miután ezeket krémmé kevertük, egyenként hozzáadjuk a tojásokat is, és mindegyikkel legalább fél percig keverjük. A lisztkeveréket két adagban, közepes fokozaton a vajkrémbe keverjük, végül belevegyítjük a reszelt csokoládét is. A tésztát sütőpapírral bélelt 20 cm-es formába öntjük és 160 fokon 30-35 perc alatt megsütjük. (Ha pedig, mint én, 3 részletben sütnétek a piskótát, akkor elég neki 160 fokon 15-20 perc is.) Miután kisült a piskóta, eltávolítjuk a formát és rácsra rakjuk hűlni.
A töltelékhez a tejszínt felforraljuk, majd a tűzről levéve beletördeljük a csokit és addig kevergetjük, amíg el nem olvad benne. A krémet ezután hűtőbe rakjuk, amíg kissé megszilárdul. A hűtőből kivett krémet robotgéppel kissé felverjük, és megkenjük vele a torta belsejét és külsejét egyaránt. A tetején úgy osszuk el a krémet, hogy a közepére több krémet teszünk, kis kupolát halmozunk fel. Majd e köré a kupola köré jöhet a levél, középre pedig a szeletelt vagy egészben hagyott eper.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése